Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/109321
Title: Caderneta Eletrónica no Processo Ensino-Aprendizagem: Visão de Professores e Pais de alunos do ensino Básico e Secundário
Other Titles: The Electronic Booklet on Teaching-Learning Process: Teacher and parents vision of students in primary and secondary schools
Authors: Abreu, António
Rocha, Álvaro 
Cota, Manuel Pérez
Keywords: Escola; Família; Colaboração Escola-Família; Comunicação; Caderneta Eletrónica; School;; Family; Collaboration School/Family; Communication; Electronic Booklet
Issue Date: 2015
Publisher: Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao (AISTI)
metadata.degois.publication.title: RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
metadata.degois.publication.issue: 16
Abstract: Este artigo apresenta a primeira fase de um trabalho de investigação, cujo objetivo é introduzir uma nova forma de colaboração e comunicação entre a Escola e a Família, através de uma Caderneta Eletrónica (CE). A CE surge para dar resposta às crescentes necessidades de colaboração entre a Escola e a Família, fomentando o processo ensino-aprendizagem e o sucesso educativo, tendo como suporte as Tecnologias da Informação e da Comunicação. Procurou-se identificar, através de questionário, as perceções dos Professores e Pais relativamente à adoção de uma CE. Ambos os grupos salientaram a importância da comunicação entre a Escola e a Família e manifestaram interesse na CE, enquanto instrumento comunicacional.
This article presents the first phase of a research project whose goal is to introduce a new form of collaboration and communication between the School and the Family through an Electronic Booklet (EB). The EB appears to meet the growing collaboration needs between School and Family and promote the teaching-learning process and educational success, supported by information and communication technologies. We sought to identify through a questionnaire the perceptions of Teachers and Guardians regarding the adoption of EB. Both groups stressed the importance of communication between School and Family and expressed interest in the EB as a communication tool.
URI: https://hdl.handle.net/10316/109321
ISSN: 16469895
DOI: 10.17013/risti.16.108-128
Rights: openAccess
Appears in Collections:FCTUC Eng.Informática - Artigos em Revistas Internacionais

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Caderneta Eletrónica.pdf1 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

Page view(s)

125
checked on Oct 30, 2024

Download(s)

92
checked on Oct 30, 2024

Google ScholarTM

Check

Altmetric

Altmetric


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons