Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/35860
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dc.contributor.authorGarraio, Júlia-
dc.date.accessioned2017-01-16T17:02:09Z-
dc.date.available2017-01-16T17:02:09Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn1647-0737por
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/35860-
dc.description.abstractThe Israeli film Strangers (Erez Tadmor/ Guy Nattiv, 2007) loosely integrates elements from Shakespeare’s play Romeo and Juliet and uses the archetype of the star-crossed lovers to approach the Middle East conflict. This paper questions how the original structure, which relies on a rivalry between two identical parties, is transposed to a setting where the power relations are marked by inequality. By examining the political meanings and the Orientalist overtones that are embedded in the process of gendering Israel and Palestine through the protagonists, this paper argues that Strangers affirms Israel’s cultural and moral superiority and silences the structural violence of both the occupation and the dispossession of the Palestinians. Granted that a key element in Shakespeare is the final reconciliation between the families, this paper finally questions the pertinence of Shakespeare’s play as a hypotext to address the realities of the Middle East.por
dc.description.abstractO filme israelita Strangers (Erez Tadmor/ Guy Nattiv, 2007) integra vagamente elementos da peça shakespeareana Romeu e Julieta, usando o arquétipo dos amantes desafortunados para abordar o conflito do Médio Oriente. O presente artigo questiona como a estrutura original, baseada na rivalidade entre duas fações idênticas, é transposta para um contexto onde as relações de poder são marcadas pela desigualdade. A partir da análise dos significados políticos e das conotações orientalistas presentes no processo de masculinização/feminilização de Israel/Palestina através dos protagonistas, este artigo defende que Strangers afirma uma suposta superioridade cultural e moral israelita e silencia a expropriação dos palestinianos. Uma vez que a reconciliação final entre as famílias é um elemento central em Shakespeare, este texto, questiona, por fim, a pertinência da peça shakespeareana como hipotexto para abordar as realidades do Médio Oriente.por
dc.language.isoengpor
dc.publisherCentro de Estudos Sociaispor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectStrangerspor
dc.subjectRomeo and Julietpor
dc.subjectGendered orientalismpor
dc.titleLove Juliet... and Keep Her away from Palestine. Gendered and Orientalist Representations in Strangerspor
dc.typearticle-
degois.publication.firstPage111por
degois.publication.lastPage132por
degois.publication.issue22por
degois.publication.locationCoimbrapor
degois.publication.titlee-cadernos CESpor
dc.relation.publisherversionhttp://eces.revues.org/1872por
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.doi10.4000/eces.1872por
dc.identifier.doi10.4000/eces.1872-
uc.controloAutoridadeSim-
item.languageiso639-1en-
item.fulltextCom Texto completo-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.researchunitCES – Centre for Social Studies-
crisitem.author.parentresearchunitUniversity of Coimbra-
crisitem.author.orcid0000-0001-5342-8391-
Appears in Collections:I&D CES - Artigos em Revistas Nacionais
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