Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/84921
Title: Benchmarking of Life Cycle Assessment for bridges
Other Titles: Definição dos Benchmarks para a Análise de Ciclo de Vida de Pontes
Authors: Pylypchyk, Liliia 
Orientador: Rigueiro, Maria Constança Simões
Keywords: Life cycle assessment; Benchmarking; Bridges; Sustentabilidade; Análise de Ciclo de Vida; Benchmarks; Pontes de aço e mistas; Sustainability
Issue Date: 7-Feb-2018
metadata.degois.publication.title: Benchmarking of Life Cycle Assessment for bridges
metadata.degois.publication.location: DEC-FCTUC
Abstract: Despite the effort for sustainability studies in buildings, the sustainable benchmarking of infrastructural network, and, particularly, bridges, remains understudies.Here in this work the sustainable benchmarking of the motorway bridges is proposed. Based on the certified methodology of the life cycle assessment and being compliant with the prescriptions of Eurocodes, the results can be easily incorporated to the whole concept of sustainable bridge design.The work can be split in two main parts. First one is dedicated to the analysis of the case studies and assessment of the environmental and social life cycle performance of selected bridges using the methodology of the integral life cycle assessment. Three different types of reference bridges were studied over the entire life-cycle. Second part of the thesis is dedicated to the establishment of the reference values (benchmarks) of the environmental and social sustainable indicators of the life cycle performance of the selected bridges.The summary of the results of life cycle assessment and sustainable benchmarks are the quantitative outcome of present research work. The conclusions for three types of motorway bridges are given along with the recommendations for the potential improvement and development.Established values may be used by designers and authorities for the assessment of sustainable environmental and social life cycle performance gap for the considered bridge, giving the quantitative esteem. The provided benchmarks can also be used guiding the designers in the setting targets for the potential improvement in the sustainable performance of the bridge under consideration.
Em termos globais, o “benchmark” é usado como uma ferramenta de avaliação de uma determinada funcionalidade. Este conceito já foi aplicado para a avaliação da sustentabilidade em edifícios. Considera-se que a sua aplicabilidade em pontes pode fornecer alguns indicadores do desempenho ambiental, social e económico, do projecto em causa, nas diferentes fases da avaliação do ciclo de vida. Apesar dos estudos já realizados no âmbito da implementação e avaliação da sustentabilidade em edifícios, o benchmark aplicado à rede de infra-estruturas e, em particular às pontes, permanece por desenvolver.Na dissertação aqui apresentada, realiza-se o benchmark de indicadores para a avaliação da sustentabilidade em pontes rodoviárias mistas de autoestradas. Tendo como base a metodologia de avaliação de ciclo de vida estabelecida nas normas e em conformidade com as verificações estabelecidas nos Eurocódigos, os resultados aqui obtidos podem ser facilmente incorporados no conceito de dimensionamento de pontes sustentáveis. ..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Description: Dissertação de Mestrado em Construção Metálica e Mista apresentada à Faculdade de Ciências e Tecnologia
URI: https://hdl.handle.net/10316/84921
Rights: openAccess
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