Utilize este identificador para referenciar este registo: https://hdl.handle.net/10316/100174
Título: Including younger children in science-related issues using participatory and collaborative strategies: a pilot project on urban biodiversity
Autor: Campos, Rita 
Palavras-chave: Citizen science; Public engagement with science and technology; Visual communication
Data: 28-Mar-2022
Editora: Sissa Medialab
Projeto: DL57/2016/CP1341/CT0001 
UID/SOC/50012/2013 
UIDP/50012/2020 
Título da revista, periódico, livro ou evento: JCOM: Journal of Science Communication
Volume: 21
Número: 02
Local de edição ou do evento: Trieste
Resumo: Young children are actors usually excluded from political decisions and also from many science communication projects. Participatory science communication models can help to connect their everyday life with both local policies and science-related content. Using visual methodologies for engagement, we aimed at understanding what preschool children prefer in the city landscape. Results show how young children envision a “better city” and how that construction might defy current scientific knowledge. It further illustrates how science communication can be used to co-produce new knowledge, contributing to the debate about people's needs and perceptions related to science-based options.
URI: https://hdl.handle.net/10316/100174
ISSN: 1824-2049
DOI: 10.22323/2.21020807
Direitos: openAccess
Aparece nas coleções:I&D CES - Artigos em Revistas Internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato
Including younger children in science-related issues.pdf439.95 kBAdobe PDFVer/Abrir
Mostrar registo em formato completo

Citações SCOPUSTM   

1
Visto em 1/mai/2023

Citações WEB OF SCIENCETM

5
Visto em 2/nov/2024

Visualizações de página

175
Visto em 6/nov/2024

Downloads

68
Visto em 6/nov/2024

Google ScholarTM

Verificar

Altmetric

Altmetric


Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons