Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/10316/13575
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Couceiro-Figueira, Ana Paula | - |
dc.contributor.author | Pereira-Serra, Maria Alice | - |
dc.date.accessioned | 2010-08-04T14:01:56Z | - |
dc.date.available | 2010-08-04T14:01:56Z | - |
dc.date.issued | 2010-04 | - |
dc.identifier.citation | Educación y Educadores. 13:1 (2010) 43–59 | en_US |
dc.identifier.issn | 0123–1294 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/10316/13575 | - |
dc.description.abstract | Este artigo tem como objetivo apresentar os resultados de uma pesquisa sobre as percepções e experiências dos professores do Ensino Primário em relação à introdução do inglês neste nível de escolaridade. A amostra é constituída por onze professores de diversas instituições de ensino da cidade de Coimbra (Portugal), entrevistados em profundidade. A informação coletada é submetida para análise qualitativa, a partir de categorias pré-definidas. O estudo concluiu que os professores sentem que não têm a preparação necessária para a tarefa de ensinar inglês a crianças tão pequenas. Eles percebem que esta situação causa disciplina em sala de aula e desmotivação dos alunos para a aprendizagem da língua. | en_US |
dc.description.abstract | The article presents the results of a study on the perceptions and experiences of primary school teachers with respect to introduction of the English language at this level of schooling. The sample was comprised of eleven teachers from several schools in the city of Coimbra (Portugal), who were interviewed in depth. The information collected was subject to a qualitative analysis based on predetermined categories. The study concluded that teachers feel they are not sufficiently prepared to teach English to children who are so young. They believe doing so leads to indiscipline in the classroom and discourages students from learning the language. | en_US |
dc.language.iso | por | en_US |
dc.publisher | Universidad de La Sabana. Facultad de Educación | en_US |
dc.rights | openAccess | en_US |
dc.subject | Educação bilíngüe | en_US |
dc.subject | Ensino do inglês | en_US |
dc.subject | Política educacional | en_US |
dc.subject | Educação de crianças | en_US |
dc.subject | Portugal | en_US |
dc.subject | Bilingual education | en_US |
dc.subject | Teaching English | en_US |
dc.subject | Education policy | en_US |
dc.subject | Children’s education | en_US |
dc.title | O ensino-aprendizagem do inglês no primeiro ciclo : um estudo exploratório | en_US |
dc.title.alternative | The teaching-learning process of English in the first school cycle : a preliminary study | - |
dc.type | article | en_US |
degois.publication.firstPage | 43 | en_US |
degois.publication.lastPage | 59 | en_US |
degois.publication.issue | 1 | en_US |
degois.publication.title | Educación y Educadores | en_US |
item.languageiso639-1 | pt | - |
item.fulltext | Com Texto completo | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.researchunit | IPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development | - |
crisitem.author.orcid | 0000-0001-5998-3046 | - |
Appears in Collections: | FPCEUC - Artigos em Revistas Internacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
O ensino-aprendizagem do inglês.pdf | 248.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Page view(s) 1
2,331
checked on Nov 6, 2024
Download(s)
218
checked on Nov 6, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.