Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/10316/13575
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCouceiro-Figueira, Ana Paula-
dc.contributor.authorPereira-Serra, Maria Alice-
dc.date.accessioned2010-08-04T14:01:56Z-
dc.date.available2010-08-04T14:01:56Z-
dc.date.issued2010-04-
dc.identifier.citationEducación y Educadores. 13:1 (2010) 43–59en_US
dc.identifier.issn0123–1294-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10316/13575-
dc.description.abstractEste artigo tem como objetivo apresentar os resultados de uma pesquisa sobre as percepções e experiências dos professores do Ensino Primário em relação à introdução do inglês neste nível de escolaridade. A amostra é constituída por onze professores de diversas instituições de ensino da cidade de Coimbra (Portugal), entrevistados em profundidade. A informação coletada é submetida para análise qualitativa, a partir de categorias pré-definidas. O estudo concluiu que os professores sentem que não têm a preparação necessária para a tarefa de ensinar inglês a crianças tão pequenas. Eles percebem que esta situação causa disciplina em sala de aula e desmotivação dos alunos para a aprendizagem da língua.en_US
dc.description.abstractThe article presents the results of a study on the perceptions and experiences of primary school teachers with respect to introduction of the English language at this level of schooling. The sample was comprised of eleven teachers from several schools in the city of Coimbra (Portugal), who were interviewed in depth. The information collected was subject to a qualitative analysis based on predetermined categories. The study concluded that teachers feel they are not sufficiently prepared to teach English to children who are so young. They believe doing so leads to indiscipline in the classroom and discourages students from learning the language.en_US
dc.language.isoporen_US
dc.publisherUniversidad de La Sabana. Facultad de Educaciónen_US
dc.rightsopenAccessen_US
dc.subjectEducação bilíngüeen_US
dc.subjectEnsino do inglêsen_US
dc.subjectPolítica educacionalen_US
dc.subjectEducação de criançasen_US
dc.subjectPortugalen_US
dc.subjectBilingual educationen_US
dc.subjectTeaching Englishen_US
dc.subjectEducation policyen_US
dc.subjectChildren’s educationen_US
dc.titleO ensino-aprendizagem do inglês no primeiro ciclo : um estudo exploratórioen_US
dc.title.alternativeThe teaching-learning process of English in the first school cycle : a preliminary study-
dc.typearticleen_US
degois.publication.firstPage43en_US
degois.publication.lastPage59en_US
degois.publication.issue1en_US
degois.publication.titleEducación y Educadoresen_US
item.languageiso639-1pt-
item.fulltextCom Texto completo-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypearticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.researchunitIPCDHS – Institute of Cognitive Psychology, Human and Social Development-
crisitem.author.orcid0000-0001-5998-3046-
Appears in Collections:FPCEUC - Artigos em Revistas Internacionais
Files in This Item:
File Description SizeFormat
O ensino-aprendizagem do inglês.pdf248.51 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record

Page view(s) 1

2,331
checked on Nov 6, 2024

Download(s)

218
checked on Nov 6, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.