Reis, Carlos Sousa
Claim profile
Loading...
2
0
20
0
false
Credit Name
Reis, Carlos Sousa
Name
Reis, Carlos Sousa
Variants
Reis, Carlos Sousa
Unidade de I&D
Ciência ID
Status
UC Researcher
Biography
Carlos Francisco de Sousa Reis. Concluiu Doutoramento em Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra em 2008. É Professor Coordenador no Instituto Politécnico da Guarda. Recebeu 1 prémio e/ou homenagem.
Loading...
3
0
20
0
false
Results 1-47 of 47 (Search time: 0.628 seconds).
Issue Date | Title | Author(s) | Type | Access | |
---|---|---|---|---|---|
1 | 2014 | 1st Cycle of Basic Education Teachers and their Engagement in Science and Technology | Costa, António ; Ferreira, Maria Eduarda ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Salgado, José Miguel | article | openAccess |
2 | 2014 | Alternative ways of adressing Philosophy For Children | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores | article | openAccess |
3 | 21-Dec-2020 | Cursos e percursos do ensino profissional: sucesso no processo formativo e empregabilidade. | Pires, Maria Armanda Fonseca Gonçalves | masterThesis | embargoedAccess |
4 | 2014 | Desafios metamodernos da Filosofia da Educação | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores | article | openAccess |
5 | 2013 | Didatizar o processo de ensino e aprendizagem da filosofia da educação. | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
6 | Oct-2016 | Um diploma do ensino superior ainda valerá a pena? | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Fonseca, António Castro ; Oliveira, Marta | article | openAccess |
7 | 2013 | Dos desafios im/possíveis da Pós-modernidade à reconstrução dos referenciais educacionais | Reis, Carlos Francisco de Sousa | bookPart | openAccess |
8 | 28-Jul-2008 | Educação e cultura mediática : análise de implicações deseducativas | Reis, Carlos Francisco de Sousa | doctoralThesis | embargoedAccess |
9 | 2014 | Educação e cultura mediática: Análise de implicações deseducativas | Reis, Carlos Francisco de Sousa | book | closedAccess |
10 | 2013 | Education sciences: Towards a theoretical rebirth beyond reductionisms | Formosinho, Maria das Dores ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Jesus, Paulo Renato | article | openAccess |
11 | 2021 | El uso de las TIC digitales por parte del personal docente y su adecuación a los modelos vigentes | Reis, Carlos Sousa ; Ortega-Navas, María Del Carmen; Flores-Tena, María José | article | openAccess |
12 | Sep-2016 | Emancipatory and Critical Language Education: A Plea for Translingual Possible Selves and Worlds | Formosinho, Maria das Dores ; Jesus, Paulo Renato ; Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
13 | 2014 | Entrepreneurship education and problem based learning | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores | article | openAccess |
14 | 2015 | Entrepreneurship education. Insights on current challenges - Editorial | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
15 | 11-Oct-2017 | A Escola de Hotelaria e Turismo de Coimbra – uma instituição com alma | Marques, Bruna Salomé Nascimento | masterThesis | openAccess |
16 | 18-Oct-2018 | Escola de Hotelaria e Turismo de Coimbra: Formar dinamicamente para a hospitalidade | Godinho, Vanessa Sofia dos Santos | masterThesis | openAccess |
17 | 26-Feb-2021 | Experiência de estágio curricular no Estabelecimento Prisional de Coimbra: a realidade prisional e perspetivas de vida futura dos reclusos | Araújo, Ana Margarida da Silva | masterThesis | openAccess |
18 | 2020 | Grounding Education Philosophically: An Essay on Behalf of Human Happiness | Reis, Carlos Sousa ; Formosinho, Maria | article | openAccess |
19 | 2014 | Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessment | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Lobo, Cristina Costa | article | openAccess |
20 | 2013 | Higher Education in Portugal: From expansion to quality assessment | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Lobo, Cristina Costa | article | openAccess |
21 | 2013 | La reconstrucción metamoderna de la Razón Pedagógica – Revisitando o Bildung. | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
22 | 20-Dec-2019 | O Modelo Múltiplas Perspetivas aplicado ao ensino da Ética: um estudo no ensino secundário | Gonçalves, Ana Cristina de Almeida Martins Fernandes | doctoralThesis | openAccess |
23 | 25-Sep-2018 | O Moinho de Cernache: uma Junta de Freguesia aberta a todos | Vicente, Ana Rita da Silva | masterThesis | openAccess |
24 | 2013 | On learning and teaching | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
25 | Jul-2016 | Ontological conversion: The place of self-knowledge, the contemplative tradition and contemporary mindfulness in education | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Oliveira, Albertina Lima | article | openAccess |
26 | 2017 | "Outdoor learning": A escola e o mundo que a rodeia | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
27 | 2014 | O papel das TIC no contexto do Ensino Basico | Ravasco, Carla ; Brigas, Carlos ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Fonseca, Cecília ; Mateus, Joaquim ; Cordeiro, U. | article | openAccess |
28 | 2013 | O privado e o público numa sociedade mediática | Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
29 | 2015 | Private and public spheres in hypermediatic and consumeristic societies | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores | article | openAccess |
30 | 30-Jul-2018 | Projeto Educativo de Apoio à Reinserção de Sem-abrigo | Melo, Ana Filipa Moreira | masterThesis | openAccess |
31 | 20-Jul-2018 | O que a vida nos ensina: Valorizar o processo de Reconhecimento, Validação e Certificação de Competências | Ferreira, Viviana da Silva | masterThesis | openAccess |
32 | 28-Feb-2018 | “Quem somos, para onde vamos” O Estabelecimento de Reclusão de Coimbra | Tejo, Rui Paulo dos Santos | masterThesis | openAccess |
33 | 14-Oct-2019 | Recados para a vida: passo a passo para o desenvolvimento | Soares, Ana Sofia Peixoto | masterThesis | openAccess |
34 | 2016 | Reciclar recordações com as ciências: Percursos de aprendizagem em contexto de Jardim de Infância | Ferreira, Maria Eduarda ; Cepa, Carla ; Tracana, Rosa ; Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
35 | 9-Jul-2018 | “Reestruturação do Plano Educativo Municipal da Câmara Municipal de Condeixa-a-Nova – Projetando hoje, concretizando amanhã” | Simões, Liliana Filipa Rodrigues | masterThesis | openAccess |
36 | 2015 | Rescuing the ghost from the machine: towards responsive education and beyond explanatory machinery systems | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Jesus, Paulo Renato | article | openAccess |
37 | 2014 | Revisiting the foundations of constructivism: the ethical and theological groundwork of Piaget’s early psychopedagogical thought | Formosinho, Maria das Dores ; Day, James M. ; Jesus, Paulo Renato ; Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
38 | 2014 | Science legitimacy and the postmodern condition of knowledge | Formosinho, Maria das Dores ; Formosinho, Sebastião ; Reis, Carlos Francisco de Sousa | article | openAccess |
39 | Jul-2016 | Social and civic benefits of higher education | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Maria das Dores ; Oliveira, Marta ; Fonseca, António Castro | article | openAccess |
40 | 2014 | Student's attittudes as a constraint factor of teacher's creativity towards inclusive settings | Potměšil, Miloň ; Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Kunhartová, Monika ; Hanáková, Adéla | article | openAccess |
41 | 2021 | Study on the relationship between active ageing activities and the degree of satisfaction in older adults during Covid-19 (Estudio sobre la relación entre las actividades de envejecimiento activo y el grado de satisfacción en los adultos mayores durante e | Reis, Carlos Sousa ; Flores Tena, María José | article | openAccess |
42 | 2021 | A TELEOLOGIA EDUCACIONAL COMO FOCO CRÍTICO DA DESCONSTRUÇÃO PÓS-MODERNA | Reis, Carlos Sousa ; Formosinho, Maria | bookPart | openAccess |
43 | 2017 | The end of democracy and the modes of resistance in education. | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Formosinho, Dores ; Dujo, Ángel García del | article | openAccess |
44 | 2015 | The progression model for initial teacher education and how to foster creativity in the classroom | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Paiva, Teresa ; Tracana, Rosa | bookPart | openAccess |
45 | 18-Oct-2015 | The Special One: fenomenologia do herói desportivo | Reis, Carlos | article; publishedVersion | openAccess |
46 | 2013 | Transfigurações educacionais da dinâmica globalizadora | Reis, Carlos Francisco de Sousa | bookPart | openAccess |
47 | 2015 | Virtualidades das actividades de outdoor learning: Uma intervenção pedagógico-didática no ensino primário | Reis, Carlos Francisco de Sousa ; Conceição, Maria ; Ferreira, Maria Eduarda | bookPart | openAccess |